вівторок, 25 квітня 2017 р.

ІІ засідання Школи становлення конкурентноспроможного молодого спеціаліста психологічної служби


Дата проведення: 25.04.2017 
Місце проведення:  Березнівський районний  Будинок дитячої та юнацької творчості (он-лайн).
Тема: Робота  працівників  ПС з  питань  надання соціально-психологічної  підтримки та допомоги  особистості,  яка  пережила  чи  стала  свідком  травмуючих подій,  кризових  явищ.
Мета: ознайомити зі специфікою організації діяльності психологічної служби навчального закладу для розвитку дитини, вирішення її проблем,  підтримка  у  кризових  ситуаціях.
 Модуль І. Презентаційний
1. Вітання  учасників семінару.
2. Реєстрація.
Модуль ІІ.  Теоретичний.
1. Поняття «кризові  явища», «травмуючи  події»  в  житті  особистості. 
Шнайдер  Світлана  Вікторівна, методист КНМУ «Березнівський районний методичний кабінет»
2. Поняття, причини та особливості переживання кризових станів у житті людини.
Тихончук  Таміла  Володимирівна,практичний психолог Вітковицького  НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ»
3. Особливості  реагування  на  травматичну  стресову  подію.
Гурін  Надія Петрівна, практичний психолог Соснівського НВК «Гімназія - ЗОШ І ст.»
4. Мас-медіа як  простір  психологічної  допомоги особистості,  яка  пережила  чи  стала  свідком  травмуючих подій,  кризових  явищ
Дмитрук Наталія Ігорівна, практичний психолог Бистрицького  НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. - ДНЗ»
Модуль ІІІ. Практичний.
1. Психологічна  допомога  особистості, яка  пережила чи  стала  свідком травмуючих подій, кризових  явищ засобами  арт-терапії.
Шнайдер  Світлана  Вікторівна, методист КНМУ «Березнівський районний методичний кабінет»
2. Супровід учнів, родин, родичі яких перебувають або загинули у зоні АТО, постраждали внаслідок військових дій на сході України та мають певний травматичний досвід.
Сидорчук Тетяна Аркадівна,практичний психолог  Соснівського ЦЕНТКТ
3.  Психологічна допомога особам, які постраждали від насильства.
Карпова Руслана В’ячеславівна, соціальний  педагог  Березнівської гімназії
4. Психосоціальна допомога дитині, котра переживає ситуацію розлучення батьків.
Шнайдер  Світлана  Вікторівна,практичний психолог  Голубнівської ЗОШ І – ІІІ ст..
 Модуль ІV. Рефлексійний.
1. Аукціон думок: обмін  досвідом  та  обговорення  соціально-психологічної  підтримки та допомоги  особистості,  яка  пережила  чи  стала  свідком  травмуючих подій,  кризових  явищ.
Практичні  психологи,  соціальні  педагоги
2. Методичний постскриптум. Підведення підсумків семінару. Вироблення рекомендацій.                
Шнайдер Світлана  Вікторівна, методист КНМУ «Березнівський районний методичний кабінет»;  учасники семінару.      
 Рекомендована література з теми: матеріали  Інтернет  ресурсів:
3. http://psyslujba.ucoz.ua
4. Іванова В.В. Причини та форми агресивної поведінки підлітків. Практична психологія та соціальна робота. -№5-2000.
5. Осадько О. Технології психологічного консультування.-К. Шкільний світ. 2005.
  Методичні  рекомендації  для роботи  працівникам  ПС з  питань  надання соціально-психологічної  підтримки та допомоги  особистості,  яка  пережила  чи  стала  свідком  травмуючих подій,  кризових  явищ
Нині жодна розвинута держава не може обійтися без соціальних працівників, а  саме  практичних  психологів та  соціальних  педагогів, які пройшли підготовку в університетах і спеціальних навчальних закладах. Вони покликані професійно допомагати усім потребуючим вирішувати проблеми, що виникають у їх повсякденному житті. В першу чергу тим, хто знаходиться в кризовій ситуації та не захищений у соціальному плані, зокрема, літнім людям, інвалідам, сім’ям із «груп ризику», дітям, позбавленим нормального сімейного виховання, особам із психічними розладами, хворим на СНІД та ін.
Загострення соціально-психологічної напруженості в умовах політичної  нестабільності та економічної кризи роблять особливо актуальним питання про практичну діяльність психологічних  служб, методологію та технології її здійснення. Адже кризовий стан виражений не тільки на рівні особистості, але і цілих соціальних верств і груп. Саме тому робота з кризовими станами груп і особистості повинна стати загальновизнаним і загальноприйнятим предметом у практиці соціально-психологічної   роботи з індивідами, сім’ями і групами.
Відомо, що криза трапляється, коли людина зустрічається з перепонами на шляху до важливої життєвої мети, яка на даний час є недосяжною, використовуючи звичайні методи вирішення проблеми. У таких ситуаціях, коли людина не може справитися з повсякденними турботами життя, баланс, або рівновага особистості порушується. Вона відчуває внутрішню напругу, стурбованість, які в результаті призводять до емоційного розладу.
Мета соціально-психологічної роботи – зберігати комфортне, гідне, правове  існування людини як суб’єкта суспільства, а також адаптувати особистість у соціумі. Адже далеко не кожна людини здатна самостійно справитися з кризовою ситуацією, і в цьому випадку необхідна допомога фахівця (практичного психолога  чи  соціального педагога).
Запит на психологічну допомогу в кризових ситуаціях висуває високі вимоги до якості підготовки фахівців, які повинні володіти всіма необхідними професійними компетенціями. У зв’язку із цим існує необхідність у підготовці спеціалістів, які володіють гуманітарними технологіями і здатні здійснювати свою діяльність у нестандартних ситуаціях.
Соціально-психологічна  підтримка та допомога особистості,  яка  пережила  чи  стала  свідком  травмуючих подій,  кризових  явищ вимагає від  практичного  психолога  чи соціального  педагога наступних  дій:
·   Проведення  діагностичної  роботи з  метою  виявлення  рівня серйозності  проблеми;
·   За результатами  діагностичної  роботи  плануємо  корекційно-розвивальну  та  відновлювальну  роботу з особистістю;
·   Здійснення своєчасної консультативної підтримки у  роботі  з  клієнтом.
З  метою  поглиблення та  розширення  знань з  даної  теми практичним  психологам та  соціальним  педагогам  рекомендовано опрацювати  наступні  матеріали:
- Психологічна допомога постраждалим внаслідок кризових травматичних подій: методичний посібник/ З. Г. Кісарчук, Я. М. Омельченко, Г. П. Лазос, Л.І.Литвиненко… Царенко Л. Г.; за заг. ред. З. Г. Кісарчук – К., 2015 – “Логос” – 207 с.
- Психосоціальна допомога в роботі з кризовою особистістю: навчальний посібник / наук. ред. та керівник проблем. групи – Л. М. Вольнова. – К., 2012. – 275 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар